názor autorů
RODIČŮM A MENTORŮM BEZ URÁŽKY.....
KDO MÁ POUVOIR? a CO TO JE?
(MOC, PRAVOMOC,SCHOPNOST, OPRÁVNĚNÍ ETC....)
Čerstvý absolvent autoškoly s adekvátní úrovní znalostí a dovedností získaných výchovou, výukou a výcvikem je prověřen zkouškou. Ve styku s agresivním a nepodnětným dopravním prostředím je pak jeho osobnost často vystavena interferujícímu tlaku nejbližšího okolí, včetně autoritativního a málo empatického dobrovolného mentora či mentorky. Jak v takové situaci absolvent a jemu vštípené principy defenzivní a komunikativní jízdy obstojí, záleží na jeho kognici, osobnostních vlastnostech, typu a postojích. Výsledné dopravně sociální chování zobrazuje vlastnosti vrozené, i získané výchovou v rodine, edukací a životními vzory. Proto se v dlouhodobém horizontu a na platformách tzv. odborné veřejnosti autoři netají myšlenkou o přesunu institutu dopravně psychologického vyšetření bezprostředně na začátek řetězce vytváření nového řidiče ,jako další vstupní podmínku - vedle posudku o lékařském vyšetření.
Z odborného hlediska domácí amatérští auditoři kvalit začínajícího řidiče postrádají k hodnocení pedagogické práce autoškoly i jejího možného výsledku - na rozdíl od odborníků - u konkrétního absolventa
relevantní pouvoir.
Pokus o srovnávání předpokladů